למה השיווק שלך לא יעיל בלי בידול

  1. ראשי
  2. למה השיווק שלך לא יעיל בלי בידול

למה השיווק שלך לא יעיל בלי בידול?

 

כמה זמן, לדעתך, עומד לרשותך בכדי לתפוס את תשומת ליבו של הלקוח?

נכון, שניות בודדות.

אנחנו חיים בעידן בו אנשים “מופצצים” במסרים שיווקיים והם חסרי סבלנות ומרפרפים –

הן על מסך המחשב והן בשיחה עם בעלי עסקים.

יש לך עסק משלך, אבל נראה שבעלי עסקים רבים:


– עושים כמוך?
– מציעים שירות דומה לשלך?
– מציעים מוצר דומה לשלך?

 

וכבעל עסק מעסיקה אותך השאלה – “איך אני גורם ללקוחות הפוטנציאליים לקנות דווקא ממני?”

במאמר זה ניתן לך את התשובה לכך.

 

מה זה בכלל בידול?

היכולת לייצר שוני שיטתי שמנהלים אותו לאורך זמן בין החברה שלכם למתחרים

שוני כזה שיסייע לקהל היעד שלכם קודם כל להבחין בכם ואז לספק פתרון מיוחד שעונה

על צורך עמוק ויגרום ללקוחות לבחור בכם.

יש אנשים שאומרים מה שמבדל אותנו זה שאנחנו קיימים 20 שנה בשוק או שאנחנו מקצועיים יותר

זה לא בידול.

כדי להבין בידול אנחנו צריכים להבין משהו מעולם התחרות

הרבה פעמים אנחנו מתייחסים לתחרות כמו בעולם הספורט לדוגמא בכדורגל.

בכדורגל אתה צריך לעשות מה שעושים המתחרים שלך אבל רק יותר טוב

בעולם העסקים בניגוד לעולם הספורט לא מספיק להיות יותר מקצועי או לתת שירות טוב יותר

מכיוון שהלקוחות יכולים להבחין בין טוב ליותר טוב עד לרמה מוגבלת .

בתור בעלי מקצוע קל לנו להבחין כי יש לנו הרבה ידע בנושא אבל הלקוחות בעלי ידע מוגבל

ולכן יותר קל להם להבחין בין דומה לשונה. שונות מאיצה הצלחה!

לדוגמא יש רשת של פיצריות בשם “קונוס פיצה” אשר מגישים פיצה בצורת קונוס.

קל מאוד לזהות את המותג הזה בגלל השונות הצורנית. מיד אתם יכולים להבחין שיש פה משהו שונה.

או בעברית  פרה סגולה   “ purplecowתופעת השונות הצורנית נקראת ”

קל מאוד להבחין בפרה סגולה בעדר פרות שיגרתי או קל להבחין באוהל בלב מנהטן

אבל זה רק היבט אחד של בידול

לב העניין הוא איך לייצר שוני שיטתי  לספק סיבה למה לקנות דווקא מכם ולא מהמתחרים

 

“בחירה בין אפשרויות תמיד מבוססת על הבדל ביניהם”. ג’ק טראוט

 icon-branding

מה חשוב לכם כשאתם רוצים לקנות למשל טלוויזיה  קובע איזה טלוויזה אתם לא תקנו

כי אתם מסננים החוצה כל מה שלא מתאים.

ואיך אתם מסננים החוצה? לפי ההבדל אומר ג’ק טראוט

הם הסיבות שיעזרו לכם לברור טלוויזיות שלא עומדות בקריטריונים ולפסול אותן.

המטרה של בידול זה להגיע למצב שהלקוח לא נדרש לשאלה אם אתם טובים יותר או פחות

 אלא עד כמה אתם שונים לעזור להם קודם כל להבחין בנו

 

למה אתם צריכים בידול?

 

  1. בידול הופך את השיווק להרבה יותר קל.

כאשר אתם מבודלים זה מסייע ללקוחות שלכם לבחור בכתובת הטבעית

בראש של הלקוחות שלכם צריכה להתקיים ההכרה שכשאני צריך x אני פונה ל y

2.השם שלכם רץ בתוך קהל היעד מפה לאוזן ומגדיל את האימפקט

3.אתם הופכים להיות אטרקציה מעניינת בקרב קהל היעד שלכם שעוקב אחרי הפעילות שלכם

4.מכיוון שיש דברים שאפשר להשיג רק אצלכם המחירים שלכם גם לא ברי השוואה והלקוחות מוכנים לשלם יותר

 

 

אז מה יכול להיות הבידול שלכם?

קבלו 7 שאלות שיעזרו לכם לבדל את עצמכם:

 

images

 

  1. האם אתם יכולים להתמחות ברצונות והעדפות של נישה מסוימת

לדוגמא:

חברת מוניות אשר מתמחה בהסעת  ילדים.

מאמנת כושר שמאמנת רק נשים אחרי הריון.

פסיכולוגית שמקבלת רק בשעות הלילה.

 

  1. האם אני יכול להתמחות באחד או שניים מהמצבים או הרצונות של הלקוחות שלי

לדוגמא:

איקאה מתמחים בעיצוב ומחיר זול. לא מדברים למשל על שרות.

או רשת קופיקס שממותגת כזולה מבחינת מחיר

 

  1. איזה ערך מוסף או משהו גדול מהחיים אני יכול להכניס לעסק שלי?

לדוגמא:

רשת מקדונלדס עוזרים לילדים עם מוגבלויות

בית מלון אגמים מרשת ישרוטל – חופשה לכל המשפחה (ערך חיי המשפחה)

 

  1. לאיזה “מחיר” אי נוחות פשרה הלקוחות התרגלו בענף שלי ואני יכול לשנות את זה

לדוגמא:

חברת הובלות שמגיעה בול אבל בול בזמן אחרת אתה לא משלם.

 

 

  1. איזה חווית משתמש מיוחדת אתם יכולים להעניק ללקוחות שלכם בעסק

לדוגמא:

בית קפה אשר מגיש כוס קפה ומגזין לפי בחירתך לקריאה

מטפל בדיקור אשר מעניק את שירותיו בטבע באוויר הפתוח

 

  1. איזה חוקים אני יכול לשבור בענף שלי

 

 

  1. האם אני יכול לפתור בעיה של אנשים שהיו רוצים לקנות אבל מסיבה כלשהי הם לא יכולים?

לדוגמא:

מאמן אישי לחיים אשר מעניק את שירותיו באמצעות שיחות סקייפ ללקוחות אשר לא יכולים להגיע לקליניקה שלו

בגלל שהם גרים בעיר אחרת.

 

אהבתם את הכתבה? ידע הוא פוטנציאל לכוח ותרגול הוא כוח מעשי

אתם מוזמנים לסדנת ” מאסטר לעסקים” מהרו להירשם ללא תשלום לסדנת NLP חינמית לבעלי עסקים או לכאלה שרוצים להיות

הירשמו עכשיו ללא עלות – להרשמה לסדנת מאסטר לעסקים

לכתבות נוספות אל תשכחו להישאר מעודכנים    

תפריט
דילוג לתוכן