למה שיקנו דווקא ממני?

  1. ראשי
  2. למה שיקנו דווקא ממני?

תפוז מול קיווי

למה שיקנו דווקא ממני?

דמיינו סל מלא בתפוזים ורק אחד מהם הוא תפוז אורגני. התפוז האורגני לא מכיל חומרי ריסוס, הוא טעים יותר ועסיסי יותר מבפנים, ממש מרגישים את תשומת הלב הרבה שהושקעה בגידולו. כאשר סל התפוזים יגיע ל”מביני עניין” הם בהחלט ידעו להבדיל ואף יעריכו את התפוז האורגני יותר מכל האחרים בסלסלה. השאלה היא – אם אחזיק עכשיו שני תפוזים בידיי, האם תוכלו להגיד לי מי מהם אורגני? רוב הסיכויים שלא. קבלו 5 שאלות שיעזרו לכם לבדל את עצמכם מהמתחרים.

 

  1. האם אתם יכולים להתמחות בצרכים של נישה מסוימת בתחום שלכם?

בתוך התחום שלכם קיימות המון תתי קבוצות. קחו רגע וחשבו מה הן, ואיך תוכלו לגעת בצורך המסוים שלהן. זכרו – אתם לא צריכים הרבה לקוחות, אתם צריכים את הלקוחות הנכונים, הנאמנים, ואלו שיישארו אתכם “מהסיבות הנכונות”, כמו בזוגיות… כמעט. מספר דוגמאות להתמחות בנישות:

חברת מוניות אשר מתמחה בהסעת ילדים – קל יותר לסמוך על חברה כזו שתסיע את ילדכם.

מאמנת כושר שמאמנת רק נשים אחרי הריון – נוגע בנקודה רגישה ובצורך מהותי ורגשי לחזור לכושר לאחר הריון.

פסיכולוגית שמקבלת רק בשעות הלילה – מנסים להירדם והמחשבות מתחילות להתעורר? זה בדיוק הזמן להתקשר.

 

  1. 2. איזו חווית משתמש מיוחדת אתם יכולים להעניק ללקוחות שלכם?

אומרים ש”כולם כבר עשו הכל” ואז מגיע מישהו עם רעיון חדש עליו יגידו “איך לא חשבו על זה לפני?”  לא צריכים ללכת רחוק מדי כדי לתת טוויסט בחווית הלקוח שלכם. דמיינו רשת פיצות בה הלקוח מכין את הפיצה בעצמו (כולל התמחות בסיבוב הבצק באוויר) או מטפל בדיקור סיני אשר מעניק את שירותיו בטבע באוויר הפתוח. רק המחשבה על זה מכניסה אוויר נקי לריאות.

 

  1. 3. איזה ערך מוסף או משהו “גדול מהחיים” אני יכול להכניס לעסק שלי?

זה לא תמיד חייב להיות סביב השירות או המוצר הספציפי שלכם – זה יכול להתחבר גם עם האג’נדה העסקית שלכם. חברת סלקום לדוגמא, החליטה להתחבר עם ערך ה”אהבה” – ככה זה כשאוהבים. אנחנו לא בטוחים מה הקשר, אבל עובדה שזוכרים את זה. רשת מקדונלדס עוזרת לילדים עם מוגבלויות – תרומה לקהילה שמקשרת את המותג עם משהו הומני ואלטרואיסטי, קבלת השונה ושילובו בקהילה.

 

  1. 4. לאיזו אי נוחות או פשרה התרגלו הלקוחות בענף שלי ואני יכול לשנות את זה?

“נו ככה זה” זה אחד המשפטים שיותר קשים לשמוע, במיוחד למי שמחפש לשנות ולקחת אחריות. אז הנה – קחו אחריות! חשבו על חברת הובלות שמגיעה בול, אבל בול בזמן! את הסיטואציה של מוביל שמאחר כולנו מכירים. אם זה לא קרה לנו, זה קרה למישהו שקרוב לנו. אבל מה אם חברת ההובלות תתחייב להגיע בול בזמן, אחרת לא נשלם? נכון, ייתכן ויצטרכו לעשות שינויים לוגיסטיים ואולי “להפסיד” כמה עבודות בהתחלה, אך לטווח הארוך, אין ספק שזה יגדיל את מעגל הלקוחות שלהם, יהפוך את חלקם הגדול ללקוחות נאמנים ויגדיל את הרווחים.

 

  1. 5. האם אני יכול לפתור בעיה של אנשים שהיו רוצים לקנות אבל מסיבה כלשהי הם לא יכולים?

כבר הבנתם שאתם צריכים לצאת מהקופסא? עוד לא? אז דמיינו קורס הכנה ללידה באמצעות שיחות סקייפ ללקוחות אשר לא יכולים להגיע פיזית לקורס. לבנות ולפתח את העסק שלכם לא כואב כמו לידה, אבל הוא בהחלט מתגמל ונותן את התחושה של להביא משהו חדש לעולם.

 

ידע הוא לא כח, הוא רק פוטנציאל לכוח. השלב בין להבין לליישם הוא הקריטי בשיפור העסק שלכם והיכולת שלכם לשווק ולמכור. אם אתם רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה, אני מזמין אתכם לסדנת NLP ללא תשלום אשר תתקיים ב-21 בספטמבר בתל אביב. הסדנה מוגבלת ל- 60 בעלי עסקים בלבד. הירשמו עכשיו ושריינו מקום: הירשמו עכשיו לסדנת מאסטר לעסקים

 

כותב המאמר הינו אמיר איימצט, מנכ”ל מאסטר לעסקים – שיטה מעשית לעסק מצליח.

 

 

 

 

 

 

 

תפריט
דילוג לתוכן