5 סיבות לא לתמחר את השירות שלך בזול

  1. ראשי
  2. 5 סיבות לא לתמחר את השירות שלך בזול

אומנות התמחור

 

5 סיבות לא לתמחר את השרות שלך בזול

 עגבניות שוק האיכרים נמל תל אביב אייל טואג אמצע כתבה

למה יותר קל למכור שירות יקר מאשר שירות זול?

בעלי עסקים מתמודדים כל הזמן עם אחת השאלות הגדולות – בכמה לתמחר את השירות שלי? סביבנו אינספור דוגמאות של אלו שהחליטו “לשבור את השוק!”, אלו שהורידו את איכות המוצר כדי לספק אותו במחיר זול יותר וגם הדוגמא המוכרת ביותר לנו – עצמנו, שרוצים לקחת עבודה בכל מחיר. אז זהו – שלא בכל מחיר. קבלו 5 סיבות טובות שיגרמו לכם להעלות את המחירים שלכם ולהרגיש טוב עם זה!

 

תמחור זול = תדמית זולה

חשבו כמה קשה למכור קרם פנים ב 5 ₪ לעומת קרם פנים ב 250 ₪

לאלו מהם יש יותר מכירות? יותר הזמנות? מי שעור הפנים חשוב לו, פשוט לא יקנה את המוצר הזול כיוון שלא רק שלא יאמין שהוא יטיב עם עורו, הוא יפחד מהנזק שהוא יכול לעשות לו. מהיום בו נולדנו למדנו שמה שעולה יותר, בדרך כלל שווה יותר. כמה שווה המוצר שלכם?

 

תמחור זול = השקעת זמן ואנרגיה מינימלית ללקוח שלך

כמה זמן תרצה לעבוד עבור לקוח ששילם לך מעט? יותר מזה – כמה זמן תוכל לעבוד עבור לקוח ששילם לך מעט? אם אתה רוצה לתת את המאה אחוז שאתה מאמין שמגיע ללקוחות שלך, אותם מאה אחוזים מהאנרגיה והפוקוס, אתה צריך להאמין שהתשלום עבור הזמן או המוצר שלך אכן שווים את זה. במקום לרדוף אחר עוד לקוחות שישלמו מעט ויקבלו מוצר או שירות פחות טוב, לא עדיף להעלות את עלות השירות שלך ולתת ללקוחות את האנרגיה והפוקוס שמגיעים להם? חנויות התכשיטים לא מוצפות בלקוחות בכל יום, כל היום, אבל כאשר לקוח נכנס הוא מרגיש כאילו “הוא הלקוח שהמוכר חיכה לו”. הוא יקבל את השירות ואת המוצר הכי טוב שיש – וישלם בהתאם.

 

תמחור זול = עסק שנמצא במאבקי הישרדות.

אם אין לך כמויות מאסיביות של לקוחות (דוגמת “רמי לוי”) או מוכר מאות אלפי מוצרים בחודש, תמחור זול ישאיר אותך במקום ויעכב את צמיחת העסק שלך. בטבע, כמו בחיים – מה שלא גדל – מת. רווחיות אמיתית של העסק שלך היא חלק בלתי נפרד מהיכולת שלך להמשיך לפתח אותו ולרדוף אחר יעדים חדשים והגשמת שאיפות חדשות. אם אתה רוצה להגיע לשווקים חדשים, להגדיל את קהל היעד שלך ולהתרחב, אתה חייב להשקיע זמן בפיתוח העסק. התמחור שלך יקבע אם יהיה לך זמן לייצר אסטרטגיה ארוכת טווח או רק טקטיקה קצרת מועד.

תמחור זול = לקוח בעייתי

“דווקא זה ששילם הכי פחות, בסוף קיבל הכי הרבה!” מכירים את זה? לקוחות שמעדיפים מחירים זולים לעתים מתגלים כ”בעייתיים” גם בתחומים אחרים. כמובן שיש סוגים שונים של לקוחות, אך אלו שיתעקשו שתעבוד בשכר שפחות תואם את איכות השירות או המוצר שלך, נוטים לחזור בדרישות נוספות ובביקורות חוזרות ונשנות. בנוסף, לקוחות ש”הגיעו בגלל המחיר” יעברו למתחרה שלך ברגע שהוא יציע מחיר זול במעט מזה ששלך. עלייך לחפש לקוחות שיישארו נאמנים וניתן לפתח מערכת יחסים ארוכת טווח איתם.

תמחור זול = הטלת ספק במקצועיות שלכם

מעבר לתדמית בעייתית בנוגע לאיכות המוצר או השירות אשר הוזכרה מעלה, המקצועיות שלך כבעל עסק נמדדת ביחס ישיר לתשלום אותו אתה גובה. אחריות, עמידה בזמנים, טיפול בתקלות ובלת”מים, כל אלו ייכנסו בתוך ההגדרה הגדולה הזו שנקראת “אמינות” שתרצה לשדר ללקוח. על איזה צלם חתונות הייתם סומכים ביום החתונה שלכם, זה שגובה 500 ש”ח או זה שגובה 6000 ש”ח? האם הייתם לוקחים את הסיכון?

 

אם אמרתם בעבר את המשפט: “מה כבר ציפית מחולצה שקנית בשוק?” או “הזול הוא היקר” כדוגמא למוצר זול שרק התיקונים שלו עלו יותר, אם גם אתם, כמו כולם, מודדים איכות של רוב הדברים שאתם קונים על פי המחיר ורוצים שיתפסו גם את העסק שלכם כאיכותי באמת, עכשיו אתם מבינים מדוע חשוב לתמחר את השירות שלכם כמו שבאמת מגיע לו!

אם אתם רוצים ללמוד עוד כלים שישנו את שיטות השיווק והמכירה שלכם מקצה לקצה, אני מזמין אתכם לסדנת “מאסטר לעסקים”: סדנת NLP חינמית לבעלי עסקים או לכאלה שרוצים להיות שתתקיים ב-19 בדצמבר בתל אביב. מספר המקומות מוגבל, הירשמו עכשיו ושריינו את מקומכם: היכנסו עכשיו ושריינו לכם מקום לסדנת מאסטר לעסקים

 כותב המאמר הינו אמיר איימצט, מנכ”ל מאסטר לעסקים – שיטה מעשית לעסק מצליח.

 

תפריט
דילוג לתוכן